Основні напрямки спільної діяльності педагогів і батьків
- Підтримка фізичного здоров'я учнів.
- Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загально людських цінностей.
- Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями - предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко)
- Робота з родиною — вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке:
- вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини:
- психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід:
- організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків:
- захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах
Таким чином, школою реалізуються функції батьківської освіти (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі особистісного розвитку школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у групі, про виявлені здібності й поточні успіхи тощо) та коректуються принципи сімейного виховання — саме тієї сторони, що стосується дитини (мистецтво любити дітей), режиму життя та діяльності дитини, що забезпечують і корекцію особистості батьків.
Педагогам (особливо класним керівникам) важливо дотримуватись таких правил:
- Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення
- Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.
- Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.
- Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі
При вивченні родини школяра педагог насамперед звертає увагу на такі дані:
- Загальні відомості про батьків, інших членів родини, житлові умови, матеріальну забезпеченість. Інтерес до справ школи.
- Загальні відомості про дітей (вік, інтереси, рівень вихованості).
- Виховні можливості родини (рівень педагогічної культури батьків