Форми та методи роботи з батьками
ЗМІСТ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
Зміст роботи школи з батьками полягає в такому:
- підвищення психолого-педагогічних знань батьків (лекції, семінари, індивідуальні консультації, практикуми):
- залучення батьків у навчально-виховний процес (батьківські збори, спільні творчі справи, допомога у зміцненні матеріально-технічної бази);
- участь батьків в управлінні школою (рада школи, батьківські компоти)
Форми та методи роботи з батьками повинні бути спрямовані на підвищення педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії школи та родини, на посилення їхнього виховного потенціалу.
Методи роботи: спостереження, бесіда, тестування, анкетування
Форми роботи з батьками
Традиційні |
Нетрадиційні |
Батьківські збори |
Батьківські тренінги |
Загальнокласні й загальношкільні |
Дискусії |
конференції |
Психологічні розминки |
Індивідуальні консультації педагога |
«Круглі столи» |
Відвідування вдома |
Усні журнали |
|
Практикуми |
|
Батьківські вечори |
|
Батьківські читання |
|
Батьківські ринги |
Важливим напрямком роботи є надання психолого-педагогічної допомоги у вирішенні важких проблем сімейного виховання, проблем підліткового віку, профілактиці формування шкідливих звичок, а також індивідуальній роботі з неблагополучними сім'ями.
Від педагогічної роботи школи і родини багато в чому залежить успішність (або неуспішність) учнів. Класні керівники постійно повідомляють батькам про оцінки на батьківських зборах, відвідують учнів вдома, контролюють ведення щоденників, виставляють оцінки.
Дитина пізнає навколишній світ, формує характер і естетичні смаки за безпосередньої участі батьків і рідних, вчителів і середовища, в якому вона знаходиться
Головним завданням школи та батьків є створення умов для повноцінного становлення дитини, забезпечення почуття захищеності, довіри, формування кращих рис характеру, а також правильне ставлення до всього, що ії оточує.
Річний план роботи школи передбачає розділ "Спільна робота школи з сім'єю та громадськістю”. В ньому спланована робота батьківського всеобучу на кожен місяць.
Впродовж всієї діяльності нашої школи провідною ідеєю є пошуки гуманних шляхів взаємодії учасників виховного процесу на засадах родинної педагогіки.
Наша мета - створення системи взаємодії вчителів, вихователів, учнів і батьків у процесі становлення особистості учня Вона включає:
а) встановлення атмосфери довіри у дітей і батьків у здійсненні процесу виховання;
б) формування зацікавленості дітей та їх батьків через організацію спільних справ;
в) виховання почуття особистої відповідальності за створення мікроклімату в сім'ї і колективі, де виховується дитина;
г) безпосередня участь батьків і дітей у класних починаннях.
Разом з батьками, батьківським комітетом проводиться певна робота для розвитку дитини, а саме:
а) батьки і школа створюють всі умови для навчання;
б) стежать за виконанням режиму дня;
в) створюють мікроклімат, в якому діти почувають себе вільно, комфортно і завищено;
г) вчителі налагодили тісні зв'язки між школою і батьками і всі заходи, які проводяться закладом і учнівським самоврядуванням доповнюють один одного.
Велику увагу приділяємо учням з інших населених пунктів. Кожен вчитель особисто знайомий з кожною родиною, умовами їх життя. Це дуже допомагає спланувати роботу психолого-педагогічного напрямку.
Для виявлення інтелектуального і культурного рівня батьків проводимо анкетування. Воно дає можливість сформувати думку про загальну культуру дозвілля. Потім планується робота з учнями і батьками.
Не менш важливим в сумісній роботі вчителя є прищеплення трудових навичок дітям. На засіданні батьківського комітету розроблені та обговорені орієнтовні обов'язки домашніх справ дитини.
Кожен вчитель має списки батьків з вищою та середньою спеціальною освітою і по мірі можливості залучає їх до класного життя.
Батьківський актив - це опора педагогів для успішного розв'язання спільних завдань. Батьківський комітет намагається залучити батьків та дітей до організації класних, шкільних справ. В школі працюють класні батьківські комітети.