Семінар

25.04.2018 14:14

Сучасне суспільство неможливе без активного залучення всіх своїх громадян у різні види діяльності, поваги прав і свобод кожної окремої людини, забезпечення необхідних гарантій безпеки, свободи і рівноправності.
Відповідно до плану роботи 14 грудня 2017 року на базі Баговицької ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів індивідуального та інклюзивного навчання на тему «Готовність педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах індивідуальної або інклюзивної форми навчання».
Учасники семінару обговорили теоретичні питання роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та поділились власним досвідом. Завідувач психолого-медико-педагогічною консультацією Стрільчук Наталія Василівна зазначила, що на зміну індивідуальній формі навчання прогресує впровадження інклюзивної форми. Інклюзія — це процес соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в активне суспільне життя і яке однаковою мірою необхідне для всіх членів суспільства. Дитина з особливими потребами — це не обділена долею, це, швидше, визначений спосіб життя за обставин, що склалися, який може бути дуже цікавий їй і оточуючим людям, якщо порушення розглядати в рамках соціальної концепції. Усі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, де в разі необхідності їм буде надаватися підтримка у навчально-виховному процесі і будуть створені усі відповідні умови та доступність у приміщенні.
Учасники семінару мали змогу побачити роботу вчителів Баговицької ЗОШ, що працюють з дитиною з інтелектуальними порушеннями, яка навчається за індивідуальною формою навчання, ознайомилися з документацією школи, індивідуальним навчальним планом учениці.
Також відвідали урок «Соціально-побутового орієнтування» на тему: «Правила поведінки у гостях. Подарунки» (вчитель Попова В.Л.). Щоб підтримати інтерес учениці вчитель використовувала різні форми роботи: дидактичні і сюжетні ігри, вірші, цікаві ситуації. Не менш корисними стали вправи, в яких передбачається вибір раціо¬нальних способів вирішення завдань, порівняння, доведення. Вони потребують від учня вищого ступеня творчої активності, гнучкості мислення.
Важливим для розвитку таких дітей є підтримка її у класному колективі, щоб вона відчувала необхідність у своїй присутності. Учасники семінару були запрошені на виховну годину у 7 класі «Про що мовчить «різдвяний павук»?». Класний керівник Тарасова О.В. розповіла про давню українську традицію – плетіння «різдвяного павука», а учні спробували виготовити цей традиційний оберіг-символ.
Звичайно, робота з такими дітьми вимагає багато праці та терпіння. Наставник повинен передати своєму учневі силу і віру в себе. Дитина має повірити в те, що вона нічим не відрізняється від однолітків.
Запорукою успішної реалізації моделі інклюзивної та індивідуальної освіти є ефективна співпраця вчителів, відповідних фахівців, батьків та учнів. Всі, хто працює з дитиною з особливими освітніми потребами, мають допомагати один одному, обмінюватися знаннями, намагатися максимально використовувати місцеві ресурси для досягнення головної мети – реалізації дитиною її потенційних можливостей та підготовки її до дорослого життя.